Business for Breakfast - OLOMOUC.CZ
Reklama

Pátek 9. května 2025, svátek má Ctibor, venku je 5.7 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Business for Breakfast

Tipy a názory

18.11.2016

Autor: Zuzana Doleželová

Business for Breakfast (BforB) sdružuje malé a střední podnikatele, kteří si formou obchodních snídaní jednou za dva týdny vytvářejí bezpečné, nekonkurenční prostředí, sdělují si své zkušenosti, předávají si rady a cenné informace. Díky této platformě, která k nám přišla z Anglie, se navzájem poznávají, sdílí kontakty, reference či klienty. Tak jednoduše lze charakterizovat referenční networking, jež je podstatou Business for Breakfast. O smyslu i potenciálu BforB jsme si povídali s jejím oblastním ředitelem pro Olomoucký kraj, Pavlem Mrázem.

Třetí největší komunita BforB v České republice hledá nového kolegu na pozici oblastního ředitele Třetí největší komunita BforB v České republice hledá nového kolegu na pozici oblastního ředitele
Foto: Archiv BforB
Foto: Archiv BforB

BforB Olomoucký kraj

Díky BforB nejste v podnikání sami

Veškeré informace o klubech v Olomouckém kraji najdete na webu nebo na Facebooku.

"Business for Breakfast je franšíza s patnáctiletou historií v Anglii. My jako společnost ZdravýPodnik, s.r.o., jsme tento koncept převzali jako franšízu pro Olomoucký kraj v roce 2013. Malí a střední podnikatelé nemají tak silnou oporu ve státě, ani ve svém cashflow, jako velké firmy, a právě z toho důvodu je tu BforB jako platforma pro sdílení zkušeností," popisuje Pavel Mráz a pokračuje: "Naším cílem bylo, aby olomoučtí podnikatelé hledali byznys a obchodní partnery nejen v Praze, ale také doma, v našem kraji. Uvedu příklad – potřebujete-li nové webové stránky, tak se obrátíte na někoho schopného přímo v Olomouci. A peníze tak zůstanou v Olomouckém kraji. Pokud totiž chceme zvednout ekonomiku našeho kraje, tak to udělejme právě tímto způsobem."


Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Jedná se o systematickou networkingovou platformu a takzvaný referenční networking, tedy budování sítě kontaktů pro získávání nových referencí a doporučení. BforB tuto aktivitu před sedmi lety začalo v České republice dělat jako první, a jak se ukázalo, základna blížící se šesti stům členů dokazuje, že to pro mnoho lidí má smysl. "Snídaně pro členy klubu se konají jednou za čtrnáct dní. Principem je využít čas snídaně – všichni stejně snídáme – efektivně," říká Pavel Mráz. Členové si sdělují, co je u nich nového, jak si mohou být prospěšní, s čím kdo potřebuje pomoct, a to od hledání nové asistentky či odborných pracovníků až po sdílení zkušeností ve všech oblastech podnikání. "Dozvíte se tu spoustu možností – všichni podnikatelé řeší podobné věci, jen každý třeba v jiné fázi. Ten, který už vyřešil svou situaci, pomůže dalším, tak to funguje. Já sám vím, že cokoliv momentálně řeším, dokážu dovést do zdárného konce díky znalostem a zkušenostem jiných," uvádí Mráz a upřesňuje: "Radíme si, dokážeme si říct, co je kde špatně, co kdo udělal naopak dobře. Zpětná vazba je neskutečně cenná věc, buďme za ni rádi. Nutí nás to se neustále zlepšovat. Byznys je totiž dost tvrdá věc. Každý podnikatel, ať chce nebo nechce, nakonec hodnotí svou firmu podle úspěchů a zisku."

Statistiky Business for Breakfast Olomoucký kraj

  •  7 klubů, v nichž se schází 85 členů (mezi nimi řada podnikatelů s dlouholetými zkušenostmi, finalisté soutěží Firma roku Olomouckého kraje, finalisté podnikatele roku atp.)

  •  od ledna 2014 do září 2016 se snídaní účastnilo 655 unikátních hostů, se kterými se členové mohli seznámit

  • referenčních ústřižků se za tuto dobu předalo přes 9965 ks
             - z toho bylo mítinků 1na1 (schůzek): 4296 ks
             - referencí: 1358 ks
             - potenciální zákazník (tipů a kontaktů na potenciální klienty): 1571 ks
             - svědectví (potvrzení a funkčnosti spolupráce mezi členy): 846 ks
             - poděkování za uskutečněný byznys: 1398 ks

  •  hodnota obchodů se za toto období vyšplhala k celkové částce 26 410 094 K
(Zdroj: BforB Olomouckého kraje)

A jak se lze stát členem klubu Business for Breakfast? Buď vás jiný člen pozve na snídani jako hosta, kterého chce představit ostatním, nebo na stránkách vyplníte formulář. Pak už je postup jasný: manažer se s tímto člověkem setká, popovídá si s ním, zjistí, jak vážný je jeho zájem, v potaz je třeba brát i hledisko exkluzivity – například pokud je členem klubu právník, jiný právník už se členem stát nemůže. Jestliže i po schůzce panuje spokojenost na obou stranách, pak je zájemce pozván na snídani. "Ten člověk se snídaně zúčastní, zažije atmosféru na vlastní kůži. A následují klíčové otázky: Cítíte se s těmi lidmi dobře? Chtěl byste s těmito lidmi navazovat spolupráci? Pokud ano, pak si podá oficiální žádost o členství v našem klubu, což ještě nic neznamená, tento člověk se pouze vyjádřil, že chce patřit mezi nás. Tříčlenný výkonný tým pak rozhodne, zda zájemce přijmout, či ne. Přece jen hovoříme o členství trvajícím jeden rok. Pakliže úplnou synergii necítíme, můžeme mu doporučit jiný klub. Jestli výkonný tým rozhodne o přijetí, je třeba zaplatit členský poplatek – jedná se o peníze za organizování a podporu fungování klubů, za materiály na stolech, za naše know-how a tak dále. Členové pak mají svoji platformu, díky níž mohou budovat vztahy, které jsou pro byznys nesmírně důležité," popisuje ředitel. Po roce se pak uvažuje o tom, zda bude členství prodlouženo.

Foto: Archiv BforB

Momentálně je olomoucká franšíza třetí největší v republice a má našlápnuto posunout se na druhou příčku. Celkově má franšíza nyní přes 85 členů, ale potenciál regionu je podle ředitele i 250 členů: "Pochopitelně by to mohlo být i víc, ale rád bych klubům zanechal určitou lokální exkluzivitu. Být členem je totiž mimo jiné otázkou prestiže a i nadále by to měla být VIP záležitost. Na druhou stranu, najít v Olomouckém kraji 250 kvalitních, stabilních podnikatelů není zase tak těžké."

Hledáme nového kolegu

Aktivity oblastního ředitele zahrnují správu aktuálně 7 klubů BforB ve 4 z 5 okresních měst Olomouckého kraje, zajišťování špičkové dovednostní akademie s nejlepšími lektory na: prezentační dovednosti, obchodní dovednosti, networkingové dovednosti a osobní efektivitu. Spolupráce na řadě zajímavých konferencí i podnikatelských soutěžích a networkingových večírcích a mnoho dalšího. Pokud by vás zajímalo, jak tuto pozici získat, napište si o více informací na olomouc@bforb.cz, nebo se podívejte sem.

ZdravýPodnik, s.r.o., který vlastní franšízu BforB a jehož spolumajitelem je rovněž Pavel Mráz, se také rozvíjí velmi příznivě. Cílem této společnosti je poskytovat odbornou kompenzační péči přímo lidem na pracovišti. Pavel Mráz se rozhodl, že nastal čas delegovat své úkoly v Business for Breakfast na někoho jiného. "Dostal jsem se do fáze, kdy už zkrátka nemám kapacitu stát v čele takovýchto dvou velkých samostatných projektů, a proto hledám kolegu nebo obchodního partnera, který by převzal některé mé pravomoci a aktivity kolem BforB v Olomouckém kraji. Komunitě podnikatelů jsem dal obrovskou část svého potenciálu a budu stále součástí BforB, jen se chci naplno věnovat ZdravémuPodniku. BforB si zaslouží také něčí plnou pozornost, proto je třeba nalézt silného člověka, který by převzal moji roli a stal se lídrem pro budování podnikatelské komunity v Olomouckém kraji, přičemž já bych budoval ZdravýPodnik, svůj splněný sen. Nerad sedím na dvou židlích," vysvětluje Mráz. "I když je komunita kolem BforB mým dítětem, nyní tolik vyrostla, že bych ji škrtil, být na ni úplně sám. Jak jsem uvedl, BforB Olomoucký kraj má ambici být největší franšízou v České republice, proto je nezbytné najít osobu se stejnými ambicemi, osobu, která se bude prezentovat, bude veřejně vystupovat, komunikovat s lidmi, půjde mezi ně, zároveň si jich bude vážit a respektovat je. Typologie osobnosti je v tomto případě velmi důležitá, obzvláště jestli chceme pomoci k tomu, aby mohl Olomoucký kraj ekonomicky soupeřit s Prahou. Je před námi kus práce a platformu BforB v Olomouckém kraji musí vést odhodlaný a schopný člověk. Musí to být prostě lídr, a nebo musí mít chuť se skutečným lídrem stát. Je to je obrovská výzva...“ zní na závěr z úst Pavla Mráze.

Že by hozená rukavice? Tak kdo se nechá vyzvat?

Autor článkuZuzana Doleželovádolezelova@nejlepsi-adresa.cz

Zuzana Doleželová