Soutěž o nové logo města už má vítěze - OLOMOUC.CZ
Reklama

Středa 16. července 2025, svátek má Luboš, venku je 24.4 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Soutěž o nové logo města už má vítěze

Zprávy z regionu

14.5.2008

Autor: Jan Procházka

Soutěž o nový vizuální styl města, kterou radnice vyhlásila v září, už zná svého vítěze. Je jím třiatřicetiletý profesionální grafik Jan Kolář z Prahy. Podle členů hodnotící komise nebylo rozhodování o vítězi vůbec jednoduché. Sešlo se na 245 návrhů.

Třiatřicetiletý Kolář je absolventem grafického ateliéru na Vysoké škole Uměleckoprůmyslové. Na svém kontě už má Národní cenu za design i řadu dalších ocenění. Zvítězil i v soutěži o vizuální styl Královéhradeckého kraje. Právě na jednotný styl firem a organizací se Kolář specializuje. Jeho návrh pro Olomouc se inspiroval městskou dlažbou i šachovanou orlicí v heraldickém znaku.

"Nejde jen o samotné logo či značku, ale o celý jednotný vizuální styl," řekl primátor Martin Novotný, jenž byl v čele třináctičlenné výběrové komise. Zastoupeno v ní bylo i pět předních českých designérů, mimo jiné i ředitel olomouckého Muzea umění Pavel Zatloukal. "Domnívám se, že soutěž byla velmi kvalitně připravena jak z hlediska zadání, tak péče, která byla věnována růběhu jejího vyhodnocení." řekl na dnešní tiskové konferenci. S tím souhlasí i autor vítězného návrhu. Podle něj města většinou neberou svůj vizuální styl příliš vážně. "Například v Hradci Králové primátor vyzval k vytvoření návrhu i mateřské školy," řekl Kolář s úsměvem.

Komise vybírala ve dvou kolech ze 245 návrhů od 137 autorů. Některé působily spíše recesisticky, do druhého kola bylo v lednu vybráno pět návrhů. Všechny zaslané návrhy jsou zveřejněny na radničních internetových stránkách. Olomoučané si je navíc budou až do 15. června moci prohlédnout v Muzeu umění.

Za vítězství v soutěži obdrží autor 50.000 korun, za následné vypracování design manuálu dalších 300.000 korun. Radní Jan Holpuch uvedl, že celkové náklady na soutěž činí 600.000 korun.

Soutěží na logo bylo letos v Olomouci už několik. Svůj logotyp vybrala Univerzita Palackého i Moravské divadlo. V obou případech vyvolala nová loga rozpaky, a dokonce petice.

Jan Procházkaprochazka@olomouc.cz