Reklama

Čtvrtek 11. srpna 2022, svátek má Zuzana, venku je 17.5 °C

Šantovka star(t)s tento týden představuje projekt muže, který během covidu vyměnil kuchařský nůž za dláto a pilu

Zprávy z regionu

24.6.2022

Autor: red

Rok 2020 byl kvůli covidovým restrikcím pro mnoho lidí silným šokem, který mnohdy přinesl změnu jejich životního poslání. Řada odvětví se totiž dostávala do krize, kdy nebylo vůbec jasné, jakou budoucnost před sebou dále mají. To je přesně příběh zlínského rodáka Davida Brady, který 10 let pracoval v Tyrolských alpách jako kuchař a v posledních letech dokonce jako šéfkuchař zdejšího hotelu. Gastronomie se však dostala celosvětově do velkých problémů a David se rozhodl vrátit se ženou z Rakouska zpět domů do Zlína s nejasnými vyhlídkami na to, kdy se gastronomie zase vrátí do normálu. Doba karantény a toulky přírodou mu však přinesly myšlenku – zaměřit se na práci se dřevem, což bylo jeho mnohaletou vášní. Tak vznikl úspěšný start-upový projekt BRANDWOOD, který tento týden sklízí v Šantovce nadšené reakce.

Foto: archiv Galerie Šantovka

Začal svícny, štokrlaty, verpánky a stoličkami. Své výrobky rozdával s radostí, že se jeho přátelům líbí. To jej následně vedlo k myšlence, že jednou, až bude mít čas a volnost, nebude špatné se na své hobby více zaměřit. Dominantou jeho tvorby se stalo naturální dřevo opracované ručně, bez pomoci hřebíků a jiných materiálů. K tomu všemu přidal i kámen, který vnímá jako skvělý dekorační doplněk.

Výsledky jeho dlouholeté vášně si získávají stále více a více fanoušků. Jinak tomu není ani v Olomouci. Autor tento týden až do neděle vystavuje své produkty v prodejně Šantovka star(t)s nacházející se v prvním patře obchodního centra Galerie Šantovka. Návštěvníci zde mají možnost zhlédnout jeho umělecké dekorační a praktická díla.

Umělecký designer na základě svých zkušeností radí, aby si každý šel za svými sny. "Ten jeho sen se nyní zhmotňuje. Jsme rádi, že v Šantovka star(t)s můžeme pomoci tak talentovaným lidem, kteří se na své cestě nevzdávají," říká Eva Sovová, koordinátorka projektu pomáhající start-upům.

David Brada

Přečtěte si, co David Brada prozradil o značce BRANDWOOD i o začátcích práce se dřevem v krátkém rozhovoru:

Jak vznikla značka BRANDWOOD?
BRANDWOOD vznikal v mé hlavě několik měsíců. Možná tomu chtěla doba, která nepřála příliš gastronomickým zážitkům a mým realizacím v tomto skvělém oboru. Po pár týdnech a měsících jsem zatoužil pracovat na něčem, co bude především naplňovat můj volný čas. Inspiraci jsem objevil při toulkách v přírodě, které jsem podnikal již několik let coby odpočinek od každodenních pracovních povinností. Při pohledu na stromy, přírodniny jsem objevil krásu dřeva – nejrůznějších druhů, tvarů a kvalit. Nejprve jsem vzal do ruky nožík, pak dlátka, pilky a další nástroje, až z kousků vznikly originální doplňky do bytů, kaváren, kanceláří nebo jen tak jako dárek pro potěšení.

Měl jste předtím už zkušenost s prací se dřevem?
Vztah ke dřevu jsem měl už jako dítě. U prarodičů v dílně jsem od útlého mládí ořezával různá dřeva, pak už lodičky, píšťalky, opracovávat dřevo byl můj velký koníček. Volbu, kam dál ve studiích, ovlivnilo to, že moji rodiče měli hotel, kde jsem vyrůstal, také pomáhal a práce ve službách hotelu bylo prioritní rozhodnutí. Před deseti lety v Rakousku, když nebylo počasí na volnou aktivitu, jsem zůstával se šéfem hotelu u něj v truhlářské dílně a učil se druhému řemeslu a práci se dřevem.

Co je Vaší múzou, když začnete pracovat na novém kousku?
Inspirace je v mém nitru, řídím se podle ročního období, nálady, prostoru. Hodně inspirace mi přináší má manželka. Plním jí přání a tím vzniká další nový produkt. Největší inspirací je sama příroda, neboť miluji les, dřevo, hory. Mám rád jednoduché linie, vůni dřeva. Za každým kusem dřeva je nějaký příběh.