ŘSD zahajuje opravu mostu u Baumaxu. Provoz na Velkomoravské bude omezen do poloviny prosince - OLOMOUC.CZ
Reklama

Sobota 1. listopadu 2025, svátek má Felix, venku je 15.1 °C

ŘSD zahajuje opravu mostu u Baumaxu. Provoz na Velkomoravské bude omezen do poloviny prosince

Zprávy z regionu

DNES 09:11

Autor: red

Jednu z nejvytíženějších komunikací v Olomouckém kraji čeká oprava spojená s částečnou uzavírkou. Od pondělí 3. listopadu zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovanou výměnu mostního závěru silnice I. třídy u olomouckého Baumaxu.

Foto: ŘSD

Práce ve Velkomoravské ulici, které si vyžádala totální degradace mostního závěru, potrvají do první poloviny prosince. Provoz bude veden jen v jednom jízdním pruhu pro každý směr. Takzvaný režim 1+1 povede po volné části vozovky a zároveň nebude ve směru od centra umožněn sjezd ze silnice k vlakovému nádraží a na ulici Jeremenkovu. Za uzavírku sjezdových ramp u areálu Zory bude vytyčena objízdná trasa ulicemi Holická, Wittgensteinova a po třídě Kosmonautů. "Věříme, že rozhodnutí silničního správního úřadu o zúžení úseku nebude způsobovat zásadní komplikace navzdory hustotě provozu přesahující při posledním sčítání 38 tisíc aut denně. Předpokladem pro menší kolony je dodržování pravidel silničního provozu, pomůže například střídavé řazení, tzv. zip," komentoval mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.

Podle něj neustálá zátěž a přirozené stárnutí přispěly ke vzniku lomu na třetí lamele pravého jízdního pásu, kde chybí asi 12 centimetrů. "Při přejezdu vozidel po připojovacím a pomalém pruhu dochází k rezonanci vyskočením lamely nad niveletu mostního závěru až o třicet milimetrů. Při takto provozovaném mostu nadměrně trpí a jsou dynamicky přetěžována hrncová ložiska na opěře," doplnil Mazal. Poškozený závěr mostu je starý pětatřicet let.

Zakázku na jeho opravu získala firma IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která mezi celkovými třemi účastníky veřejného výběrového řízení předložila nejnižší cenovou nabídku ve výši zhruba 6,2 milionu korun. Během jednoho měsíce dojde k osazení nového lamelového tichého mostního závěru, jehož provedení musí odpovídat nejtěžšímu provozu pro třídu dopravního zatížení.