Areálem fakultní nemocnice bude jezdit nový autobus - OLOMOUC.CZ
Reklama

Sobota 5. července 2025, dnes je Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, venku je 22.4 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Areálem fakultní nemocnice bude jezdit nový autobus

Zprávy z regionu

11.6.2009

Autor: Adam Fritscher

Úspory ve výši 300 až 400 tisíc korun ročně si vedení Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) slibuje od nasazení nového nízkopodlažního minibusu Fiat-Mave na linku 42, která vozí cestující areálem fakultní nemocnice. Již od 1. června platí na této lince také změny jízdního řádu sloužící většímu komfortu pasažérů.

Nový, plně nízkopodlažní minibus Fiat-Mave CiBus ENA X pro přepravu dvou invalidních vozíků s celkovou obsaditelností 22 cestujících nahradí na lince 42 starší autobusy značky SOR. "Ve vozovém parku máme dva stroje SOR, přičemž jeden prodáme a druhý zůstane jako záložní vůz," uvedl dopravně-provozní náměstek DPMO Pavel Zatloukal s tím, že linku 42 obsluhuje jediný autobus.

Nový minibus má podle něj oproti stávajícím strojům několik nesporných výhod. Tou hlavní je nižší spotřeba, která u minibusu SOR činí 27,6 litru na 100 kilometrů, zatímco u vozů Fiat-Mave je to jen dvacet litrů. "Díky tomu uspoříme 300 až 400 tisíc korun ročně. Navíc nový minibus je o půl metru užší, což přináší v areálu nemocnice velkou výhodu vzhledem k jeho podstatně lepší manévrovatelnosti," upozornil Zatloukal.

Změn doznala i samotná trasa linky 42, kterou dopravní podnik zavedl v roce 1996. Nový jízdní řád umožňuje přestup mezí tramvajovými linkami číslo 1, 4 a 6 na konečné Nová Ulice a linkou 42. Minibusy dále nově zajíždí na konečnou Tabulový vrch kvůli návaznosti na autobusové linky číslo 16 a 19.

Fiat-Mave CiBus ENA – technické údaje


Motor
Objem válců 3000 cm3
Výkon 115 kW (157 k) při 3500 ot/min
Max. točivý moment 400 Nm (40,7 kgm) při 1700 ot/min
Emisní norma: Euro 4
Převodovka
typ 6S300, 6 + 1°, plně synchronizovaná s řadicí pákou vpravo od volantu na přístrojové desce
Karoserie
Velkoobjemová skříňová samonosná karoserie typu Furgon, přední část vozidla z Fiatu Ducato je doplněná konstrukcí z uzavřených nerezových tenkostěnných profilů polepených laminátovými panely a s vlepenými okny, podlahová plošina je žárově zinkována, protikorozní ošetření dutin a spodku vozidla.
Funkční vlastnosti
Max. provozní rychlost 90 km/hod
Max. stoupavost 12%
Průměrná spotřeba v kombinovaném provozu 18 – 22 l nafty/100 km
Rozměry
Délka 7750 mm
Šířka 2070 mm
Výška 2580 mm
Rozvor 3860 a 900 mm
Výška podlahy 340 mm, nástup 320 mm bez naklápění vozidla
Světlá výška vnitřního prostoru vozidla min. 2000 mm
Celková hmotnost 5400 kg

Adam Fritscher

Reklama

Přirozenou cestou

Katalog firem » Obchod » Zdravá výživa

Srdečně Vás zveme do naší prodejny Přirozenou cestou na Dolním náměstí č. 8/9. Nabízíme produkty pro radost a zdraví. Těšíme se na vás.

Filip