UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Zapojíme do společné práce činoherce, balet i operu, slibuje nové vedení divadla
5.1.2010
Autor: Jan Procházka
Velká představení, na jejichž realizaci se budou podílet všechny tři soubory. To je vize, kterou dnes nastínilo nové vedení Moravského divadla. Změny by se měly projevit už od příští sezony. Do Olomouce chtějí noví vedoucí souborů dostat nejen renomované režiséry, ale i nastupující mladou generaci. Publikum by tak mělo dostat porci divadelních zážitků, srovnatelnou s evropskými scénami.
Moravské divadlo vede od ledna nový tým, přesto diváci řadu tváří znají z dřívějška. Nový ředitel Josef Podstata působil v médiích, počátkem devadesátých let dokonce dělal manažera skupině Mňága a Žďorp. Čtěte velký rozhovor s ředitelem Josefem Podstatou » Novým šéfem baletu a současně uměleckým náměstkem je choreograf a režisér Robert Balogh. Toho diváci znají především díky inscenacím Louskáček, Simba či jako spoluautora věčně vyprodaného představení The Beatles & Queen.
Neznámým není ani jméno dirigenta Miloslava Oswalda, nového uměleckého šéfa opery a operety. Pod jeho taktovkou hraje divadelní orchestr třeba My Fair Lady či Straku zlodějku.
Muže, jehož jméno budí v divadelních kruzích respekt, získal do svého čela soubor činohry. Režiséra Michaela Taranta znají doma i daleko za hranicemi. Posledních devět let působil na volné noze a byl zavalen mnoha nabídkami. "Jsem šťasten, že si taková osobnost vybrala zrovna nás," řekl dnes na tiskové konferenci ředitel Josef Podstata. Tarant před časem v Olomouci nastudoval opery Attila, Dalibor, Nabucco a řadu dalších představení.
Dosavadní vedoucí souborů baletu a opery, Ludmila Machytková a Jiří Sekanina, odcházejí do důchodu, šéf činohry Roman Groszmann zůstává v divadle jako kmenový režisér.
V probíhající sezoně noví šéfové změny nechystají. "V žádném případě nechceme zasahovat do běžícího dramaturgického plánu," ubezpečil Michael Tarant a jeho slova potvrdil i ředitel Podstata. "Naše síly se teď upínají k příští sezoně. Musíme zpracovat plán a představit ho nejpozději v dubnu, abychom mohli začít nabízet předplatné," vysvětlil Podstata. Společnou vizí nového vedení je divadlo, ve kterém všechny tři soubory spolupracují. "Je to vyhlídka do vzdálenější budoucnosti, ale určitě chceme divákům nabídnout totální představení, ve kterých bude účinkovat balet i operní a činoherní herci. Takovou velkolepou podívanou si olomoucký divák určitě zaslouží," myslí si Podstata. Ochutnávku z velkých plánů dostanou diváci právě už příští sezonu. Navíc se setkají s některými tvářemi, které z divadla v nedávné době odešly. "Vrátí se nám několik herců, zatím však nechceme prozrazovat žádná jména," řekl trochu tajemně Michalel Tarant. Změny chce prý nejprve důkladně probrat se souborem.
Josef Podstata a jeho tři kolegové mají v úmyslu vytvořit divadlo, postavené na silném repoertoáru. Při jeho výběru chtějí sáhnout hlavně po evropských dramaturgiích, velký prostor dostanou i česká témata. "Nechceme dělat generační divadlo, ani se nějak vyhranit," upozornil Tarant. Samotný organismus divadla přirovnal ke smíšenému lesu, kde jeden strom sice přerůstá druhý, zároveň se ale oba potřebují k životu. "Dravé mládí i důstojné stáří, v souboru potřebujeme všechny," ubezpečil Michael Tarant, že generační výměna, která v divadle současné době probíhá, rozhodně nezanechá soubory bez zasloužilých veteránů.
Letošní divadelní sezona jede navzdory změnám naplno. V lednu čekají publikum hned dvě premiéry: groteska Arnošta Goldflama Ženy a panenky a Baloghův další počin s dětmi Baletního studia - Mojžíš, princ egyptský.
Jan Procházka
VODNÍČEK
Katalog firem » Sport » Plavecké bazény, aquapark
V bazénu s mořskou solí pořádáme kurzy pro rodiče s dětmi od 5 měsíců do 3 let. Lekce probíhají hravou formou a jsou doplněny říkankami a písničkami. Nabízíme také plavecký výcvik pr...





