Z Olomouce do Přerova bude jezdit sysel. České dráhy modernizují vozový park - OLOMOUC.CZ
Reklama

Neděle 24. srpna 2025, svátek má Bartoloměj, venku je 10.5 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Z Olomouce do Přerova bude jezdit "sysel". České dráhy modernizují vozový park

Zprávy z regionu

17.5.2012

Autor: amb

Téměř dvě stě nových a modernizovaných vozů, lokomotiv a elektrických nebo motorových jednotek o více vozech uvedou letos do provozu České dráhy. Nová a modernizovaná vozidla se letos objeví ve všech krajích. Například na trať Olomouc - Přerov tak vyjedou modernizované vozy lidově nazývané sysel. Dopravce letos plánuje investovat do nákupu nových a modernizace stávajících vozidel sedm miliard korun.

Už v současnosti České dráhy postupně uvádějí do provozu modernizované řídicí vozy lidově přezdívané pro tvar svého čela "sysel". Jedná se o klimatizované osobní vozy s moderním interiérem, bezbariérovým WC s uzavřeným systémem, prostory na kola nebo zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. "Na střední Moravě jezdí na osobních vlacích z Přerova směrem na Otrokovice a Břeclav a postupně by se měl jejich provoz rozšířit na některé spoje na trati z Přerova do Olomouce," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nejvíce novinek čeká podle jeho slov cestující právě v regionální dopravě. Do provozu by měly být uvedeny první elektrické jednotky z rodiny vlaků RegioPanter určených pro Jihočeský, Ústecký a Olomoucký kraj a pro trať Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Pokračovat budou také dodávky motorových vozů RegioShuttle RS1, které již jezdí v Libereckém kraji a v průběhu roku podstatně zlepší kvalitu cestování také na Vysočině. Do provozu budou uvedeny také nové motorové jednotky LINK, které jsou určeny pro tratě Plzeň - Domažlice, Mariánské Lázně - Cheb - Karlovy Vary - Chomutov, severní části Ústeckého kraje nebo ve Zlínském kraji. Na tratě Praha - Stránčice a Ostrava - Mosty u Jablunkova budou dodány nové patrové jednotky CityElefant.
"Společnou charakteristikou všech těchto moderních vlaků je bezbariérové a nízkopodlažní řešení, které usnadňuje nástup nejen vozíčkářům, ale také seniorům, cestujícím s kočárky, dětem a dalším skupinám cestujících, klimatizované moderně řešené interiéry s polstrovanými sedačkami, bezbariérové WC s uzavřeným systémem s možností jeho používání i ve stanicích, moderní audiovizuální informační systém přinášející aktuální zprávy o nadcházejících zastávkách a mimořádnostech v jízdě či elektrické zásuvky," vypočítal Šťáhlavský.

V dálkové dopravě najdou uplatnění modernizované restaurační vozy, které jsou nově vybaveny klimatizací, získávají nový interiér a vybavení kuchyně, které vytváří zázemí pro poskytování moderní gastronomie. Vozy jsou určeny pro tratě z Prahy do Ostravy, na Valašsko, do Brna a dále do zahraničí, například do Polska, Rakouska, na Slovensko nebo do Maďarska. Pro dálkovou dopravu jsou určeny také modernizované lokomotivy "brejlovec" nebo lokomotivy řady 380, které jsou postupně uváděny do zkušebního provozu.
Dodávky nových a modernizovaných vozů a vlakových jednotek pro regionální a také pro dálkovou dopravu v hodnotě mnoha miliard korun slibují České dráhy také v nadcházejícím roce, kdy budou uváděny do provozu i modernizované vozy pro rychlíkovou a expresní dopravu například v bezbariérové úpravě.

amb

Reklama

pizzapollo

Katalog firem » Restaurace, stravování » Pizzerie

* Rozvážíme denně od 10:00 hod do 23:30. * Objednávky přijímáme již od 9 hod, poslední objednávku přijmeme ve 23:30. * Při objednávce po tel. budete požádáni o příjmení, adresu pro ...