Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela, venku je 11 °C

Vesmírné putování i zábavné virtuální hry. Dny kosmonautiky a astronomie lákají na skvělý program

10.4.2018

Autor: red

Nabitý program pro celou rodinu připravila Pevnost poznání. Doprovodné aktivity interaktivního muzea vědy návštěvníky vezmou na nekonečnou cestu vesmírem nebo do světa virtuální reality. Tematické víkendové akce jsou zdarma v rámci běžného vstupného do muzea a doplňují nabídku čtyř stálých expozic a planetária.

Ilustrační foto Ilustrační foto Foto: Archiv Pevnosti poznání

Ponoříte se do hlubin vesmírného oceánu. Pocítíte sílu Velkého třesku. Jako legendární Neil Armstrong se projdete po povrchu Měsíce. Proletíte kolem planet sluneční soustavy. A stanete v těsné blízkosti samotného Slunce. Naše digitální planetárium jednoduše slouží jako přenašeč do jiných světů. V prostoru planetária můžete absolvovat tři různé aktivity. Projděte hvězdnou bránou a navštivte filmovou projekci, animační program nebo statickou expozici astronomie a kosmonautiky.

Dny kosmonautiky a astronomie se konají 14. a 15. dubna v expozici Světlo a tma. Lidé si vyzkoušejí exponáty LEGO robotiky a mohou se účastnit živě komentovaných programů v planetáriu. Chybět nebudou ani zajímavé aktuality z výzkumu vesmíru. "Expozice astronomie návštěvníky provede sluneční soustavou a přiblíží jim vzdálenosti mezi jednotlivými tělesy. Díky interaktivní hře se stanou objeviteli vesmírného oceánu a zažijí nová meziplanetární dobrodružství," říká Roman Chvátal, koordinátor expozice Světlo a tma, která je zaměřena na fyziku. "Lidé se dozvědí, jak se daří české kosmonautice ve srovnání se zahraniční a jak je náročné stát se členem vesmírného kolektivu. Poznají také největší selhání při objevování vesmíru a zjistí, co těmto událostem předcházelo," doplňuje Chvátal.

Veškeré informace naleznete na webových stránkách.

red