UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Velká rekonstrukce nádraží začne už letos. Opraví i podchod a peróny
1.2.2012
Autor: Jan Procházka
Už v polovině letošního roku zřejmě začne dlouho odkládaná rekonstrukce olomouckého železničního uzlu. Po jejím dokončení se z hlavního nádraží stane supermoderní železniční křižovatka. Obří projekt s rozpočtem přes tři miliardy korun přinese cestujícím i nová nástupiště, opraven bude konečně také zdevastovaný podchod.
Olomoucké nádraží bude zřejmě za čtyři roky vypadat úplně jinak. Už letos by totiž Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chtěla zahájit obří projekt modernizace železničního uzlu Olomouc. Stavební práce se budou týkat úseku od Štepánova až po Grygov. Smyslem této akce je dosažení evropských parametrů pro mezinárodní tratě. Vlaky tak budou moci tímto úsekem jezdit až stošedesátikilometrovou rychlostí.
Dojde také k modernizaci technického zázemí. Hlavní změnou pro cestující bude oprava nástupišť a podchodu na hlavním nádraží. Právě tuto část nádraží, významnou vstupní bránu do města, označil před časem například primátor Martin Novotný za jednu z černých skvrn, které je potřeba co nejdříve vymazat. Zatím se to podařilo jen z části. Opraveno je přednádraží i nádražní budova včetně vestibulu, na podchod a peróny se významněji nesáhlo už několik desetiletí. S jejich opravou se totiž počítalo až v rámci rekonstrukce celého uzlu, samostatně by neměla smysl. A tento projekt se kvůli nedostatku peněz několikrát odkládal. "Nyní už je všechno připravené, máme hotovou dokumentaci a vysoutěženého zhototovitele," uvedl technický náměstek stavební správy olomoucké pobočky SŽDC Miroslav Bocák.
Pokud dopadnou dobře jednání na ministerstvu, měla by být stavba zahájena už ve druhé polovině letošního roku. Následujících zhruba čtyřicet měsíců se pak cestující budou muset obrnit trpělivostí. "Pracovat se bude postupně, tak by byl provoz nádraží omezen co možná nejméně. Každopádně si stavba určitě vynutí omezení a výluky," připustil Bocák. Prakticky po celou dobu bude zavřený starý podchod. "K příchodu k vlakům se využije nový podchod. Ten starý opravíme, ale potrvá to, budeme muset práce koordinovat s opravami nástupišť a kolejí, nepůjde to najednou," vysvětlil Bocák.
Nejdražší projekty v novodobé historii města
1. Šantovka 10 000 000 000 korun(podle předběžných odhadů)2. Rekonstrukce železničního uzlu Olomouc 3 000 000 000 korun (podle předběžných odhadů)
3. Západní tangenta obchvatu 1 000 000 000 korun
4. Protipovodňová opatření
1 000 000 000 korun (podle předběžných odhadů za etapu IIB)
5. Tramvajová trať na Nové sady 750 000 000 korun (podle předběžných odhadů)
6. Přednádraží 600 000 000 korun
7. Aquapark 500 000 000 korun

Jan Procházka
MUDr. Helena Al Kirbiová, MUDr. Malvína Hacarová
Do ordinace je NEZBYTNÉ se telefonicky objednat dopoledne 8-13 hod., aby nedocházelo ke kumulaci pacientů v čekárně. Prosíme pacienty s akutní infekcí horních dýchacích cest - vstup do ordinace...

DNES
Olomoucká štafeta na vozíku klepe na dveře. Nabídne zábavu pro celou rodinu i pestrý hudební program
DNEŠEK
DNES
Dnešek: Obchod na korze, Hello, Dolly! i baroko
Sport
1.6.2025
JJ Racing Team bojoval na legendárním Spa: Krásné počasí, tvrdé souboje a další body do šampionátu
Zprávy z regionu
1.6.2025