UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Turistů přijelo loni více, letos je chce kraj lákat hlavně na památky
19.4.2012
Autor: Jan Procházka
Show v deseti městech v Česku, Slovensku i Polsku, inzeráty, plakáty, reklamy v rádiu i televizi a barevné katalogy. Kampaň, lákající turisty strávit dovolenou v Olomouckém kraji, odstartovala. Letos bude lidi lákat hlavně na památky. Třeba do olomouckého arcibiskupského paláce či do jesenického muzea čarodějnictví.
Celkem třiadvacet milionů utratí Olomoucký kraj za kampaň, která má do regionu přilákat turisty. Začala v roce 2010 a nyní vstupuje do druhé poloviny. "Letošní letní část kampaně se zaměřuje na poznávací turistiku. Chceme turistům nabídnout zajímavá místa jako je arcibiskupský palác v Olomouci, hrady, zámky, jeskyně či muzea. Podtitul proto zní Olomoucký kraj - vaše pohádková dovolená," uvedl Ivan Marek z reklamní agentury, která kampaň pro kraj zajišťuje. Vyškolený tým vyrazí do deseti čestkých, slovenských a polských měst s roadshow, která kolejdoucím přiblíží turistická lákadla v Jeseníkách a na střední Moravě a nabídne jim i některé kulinářské speciality, například ochutnávku tvarůžků. "V plánu jsou kromě velkých měst v Česku i Bratislava, Krakow a Wroclaw," přiblížil Marek. Organizítoroři kampaně nezapoměnli ani na inzerci v tištěných novinách, na internetu, v televizi či rádiích, chystají se také polepit autobusy a vlaky. Kampaň je podle něj úspěšná, loni navštívilo kraj o dvě procenta turistů více než v roce 2010, více než tři čtvrtiny turistů pocházelo z Česka. O tři procenta také stoupl počet těch turistů, kteří v kraji nocovali. A právě k tomu by měla podle Marka aktivita kraje směřovat. V turistické sekci krajského webu proto byla spuštěna nová služba, nabízející možnost vyhledat v regionu ubytování podle představ potencionálního návštěvníka. "Je to služba, která je ve světě naprosto běžná a tady dosud chyběla," poznamenal Marek.
Kampaň by měla turisty nalákat hlavně na zajímavá místa v regionu, spjatá s historií. Jsou to především hrady a zámky, ale také muzea. "Například v Jeseníků byla nedávna otevřena interaktivní expozice čarodějnických procesů, je to velmi efektní a pro turisty nesmírně lákavé," připomněl Radek Stojan z krajského oddělení cestovního ruchu. Na Jesenicku je podle něj lákavý i gastronomický festival Chuť Jeseníků, který nabídne v pětadvaceti restauracích v regionu tradiční jídla této oblasti.
V srdci regionu Olomouci zase bude turisty jistě lákat prohlídka loni zpřístupněného arcibiskupského paláce, univerzitní parkánové zahrady nebo nová turistická trasa propoujující fortové pevnosti. V červnu by měl být také v zoologické zahradě otevřen pavilon levhartů a první část safari. "Pro milovníky cyklistiky, kteří se necítí na Jeseníky je vhodná alternativa nová cyklostezka Bečva," zmínil Stojan.
Letní část kampaně bude stát zhruba čtyři miliony korun. Na nákladech se ale významnou měrou podílí Evropská unie.
Jan Procházka
KAPRODROM
Katalog firem » Zábava, volný čas
V Kaprodromu zažijete nejen vzrušující chvíle při celoročním rybolovu, kdy zdoláváte kapry, amury, pstruhy, jesetery a spousty dalších ryb, které je možné si také odnést. Najdete zde klid ...