Tomio Okamura: Olomouc má co nabídnout turistům, musí se však naučit to prodat - OLOMOUC.CZ
Reklama

Středa 16. července 2025, svátek má Luboš, venku je 24.2 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Tomio Okamura: Olomouc má co nabídnout turistům, musí se však naučit to prodat

Zprávy z regionu

7.4.2011

Autor: Jan Procházka

Přestože má Olomouc celou řadu pamětihodností a zajímavých atrakcí, mezi turisty se zvláštní oblibě netěší. Podle šéfa Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamury, který se včera sešel s vedením města, má Olomouc co nabídnout, musí však zlepšit propagaci a hlavně předložit turistům hotové a unikátní produkty. Klíčovým tématem by podle Okamury měla být gastronomie.

Olomouc má sice celou řadu památek, jejich propagace však nestačí. "Olomouc má krásné centrum, je tu památka Unesco a celá řada dalších věcí. Není to však nic, co by nemohla nabídnout i jiná města. Proto je třeba oprášit produkty, které může nabídnout jenom Olomouc a dotáhnout je do takové podoby, aby přilákaly turisty," domnívá se Okamura. Jako příklad uvedl květinovou výstavu Flora. "Květiny celosvětově táhnou. Například Holandsko každé jaro zažívá nápory turistů, kteří přijedou právě kvůli květinám! Je však potřeba akci pojmout více moderním způsobem. Jen výstava už dnes bohužel nestačí. Je potřeba ji zatraktivnit, návštěvníci se do ní musí daleko více zapojit," míní Okamura.

Jako klíčovou oblast, na kterou je potřeba se zaměřit, označil Okamura gastronomii. "Existuje tu spousta krajových specialit, které si lidé třeba sami vaří doma, ale turisté o nich vůbec neví. Přitom gastronomie je tím, co turisty táhne. Na rozdíl od hradů nebo zámků, kam se vypravíte, jen když je hezky, hlad a žízeň máte celoročně. Na gastronomii staví turistický ruch třeba ve Francii nebo Itálii, ale i Česká republika má přece velmi typickou kuchyni," uvedl Okamura. Olomoucká radnice se tohoto nápadu chytila. "V rámci druhého ročníku soutěže Hanácké gastról, která proběhne v červnu, oslovíme širokou veřejnost, aby nám posílala své recepty. Nechceme předložit nějaké umělé krajové speciality, naopak nás zajímá, co lidi vaří doma, protože to je ta skutečná pečeť Hané," řekl primátor Martin Novotný.

Podle Tomia Okamury má Olomouc i celou řadu dalších produktů, které nenajdou turisté jinde na světě. "Bavili jsme se o některých, ale jsou to zatím věci, které nejsou dotažené. Zatím nebudeme nic prozrazovat, ale navázali jsme úzkou spolupráci a brzy budeme moci některé věci prezentovat," slíbil Okamura. Město už je podle něj schopné poskytnout turistům servis, který tu ještě před pár lety scházel. Turistům však prý chybí důvod, aby tu přespali. "Určitě se tu neubytují jen proto, že je tu hezký hotel. Naším cílem je představit produkty, které by je přiměly strávit ve městě více dnů," nastínil Okamura. "Pro dnešního člověka ovšem takovým produktem nemůže být návštěva arcibiskupského paláce s výkladem. Klasické prohlídky památek sice budou v nabídce pořád, ale je potřeba je doplnit o nějaký zábavný program. Třeba spojený i s kulinářským zážitkem," doplnil Martin Novotný. "Město nemůže být na poli cestovního ruchu samostatným hráčem. Jsme rádi, že jsme teď získali významného a zkušeného partnera," uvedl na Okamurovu adresu náměstek primátora Jan Holpuch.

Do České republiky loni přicestovalo více než šest milionů zahraničních turistů, šedesát procent z nich však navštívilo pouze Prahu. "Je potřeba je dostat do regionů. Je to i ekonomicky výhodné. Pro města je rozhodně levnější vydělávat na přílivu turistů než stavět fabriky," uzavřel Tomio Okamura.

Jan Procházka

Reklama

Kemp Krásná Morava

Katalog firem » Sport » Sportovní zařízení, centra

Krásná Morava je místem pro relax i aktivní odpočinek. Moderní zázemí kempu nabízí prostor pro ubytování, ale i návštěvu občanů z Olomouce a okolí. Místo, kde se děti zabaví na dětsk...