Silnice, nebo tankodrom? Vybrali jsme nejhorší cesty v Olomouci - OLOMOUC.CZ
Reklama

Čtvrtek 12. června 2025, svátek má Antonie, venku je 22.3 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Silnice, nebo tankodrom? Vybrali jsme nejhorší cesty v Olomouci

Zprávy z regionu

14.2.2011

Autor: Jan Procházka

Spíše než silnice připomínají tankodrom. Děr je tolik, že nemá cenu je počítat, řidiči, kteří tudy musí projíždět pravidelně, mají naučené kličkovací trasy. Většinou se nejedná o hlavní tahy, nervy k prasknutí napínají hlavně okolním obyvatelům. Vybrali jsme pět nejhorších silnic v Olomouci.

Hlavní tahy městem jsou měřeno stavem vozovky až na několik výjimek v dobré kondici. Díry se vyskytují spíše ojediněle a většinou je silničáři zalátají dříve, než si stihnou připsat na účet defekty a zraněné tlumiče. Horší situace nastane, sjedete-li z hlavních silnic a motáte se s vozem po obytných čtvrtích. Kvalita silnic tu je různá. V uplynulých letech totiž město investovalo nemalé prostředky do oprav kanalizace a vozovky se s touto akcí "svezly". Ukázková je třeba Holice či Nový svět – krásný asfalt zářící novotou mu v jiných částech města mohou závidět. Naopak nejhorší je na tom trojlístek Bělidla – Hodolany – Pavlovičky. Rozbité silnice připomínají spíše polní cesty, ty se však dají alespoň ujezdit. Děravý asfalt ujezdit nejde. Opatrní za volantem musí být i obyvatelé nového "pyramidové" sídliště na Tabulovém vrchu. Tamní silnice skrývají pro neznalé mnoho nepříjemných překvapení. Třeba past ve formě schodu vylepšená ještě o vodní příkop. Tady mají však obyvatelé naději, že se stav vozovek ještě zlepší, stavební práce tu dosud neutichly.
Obyvatelé, kteří musí rozbité silnice využívat, se pravidelně obracejí na radnici, ta však dává opravám zelenou jen velmi opatrně. "Po skončení zimy sbíráme připomínky ze všech komisí místních částí, materiál potom předložíme radě města. Ta rozhodne, co se bude opravovat," vysvětlila vedoucí magistrátního odboru dopravy Petra Pospíšilová. Jasno by podle ní mělo být začátkem března.

1. Matěje z Janova

Bělidla
Středověkému kazateli Matěji z Janova se dostalo v Olomouci zvláštní pocty. Pojmenovali po něm ulici v husitské části Bělidel. A ta vskutku vypadá, jako by jí prošla válka. Strach o podvozek je oprávněný, kdo může, raději se průjezdu tímto tankodromem vyhne. Někteří tu však bydlí. "Zvyknete si na to. Mám to už naučené, takže těm nejhorším dírám se vyhnu. Horší je to, když jsou pod sněhem," krčí rameny řidič bílé Felicie. Ulice, která má sotva deset popisných čísel, podle něj radniční úředníky nezajímá. "Mají asi důležitější oříšky," usmívá se muž.

2. Na Letné

Lazce

Tahle silnice už tak bezvýznamná není. Pokud se chcete při cestě z Lazců vyhnout nepříjemné křižovatce Dlouhá a Dobrovského, zabočíte krátce před ní doleva a jedete podél řeky. I v době dopravní špičky je časově výhodnější si od Bristolu zkrátit cestu právě tudy. Ví to i dopravní podnik, který tudy vede autobusovou linku číslo 14. Povrch silnice však brázdí krátery a na mnoha místech se nepříjemně vzdouvá. Tlumiče v těchto pastech úpí. Navíc dochází k nebezpečným situacím. Auta totiž jezdí středem a řidiči, soustředění na kličkování, často až na poslední chvíli zpozorují, že se proti nim řítí podobně kličkující automobil.
Až město začne rekonstruovat mosty na Masarykově a Komenského ulici, měla by tudy vést jedna z objízdných tras. V tomto stavu však silnice takový nápor nezvládne.

3. Sladkovského

Hodolany

Ulice Sladkovského má dvě části, které od sebe násilím odtrhl vnitřní obchvat. Ta méně známá se nachází v poklidnější části Hodolan a ústí k podchodu u autobusového nádraží. Provoz tu není velký, vozovka se však hodně podobá bojišti z Bělidel. Denně tu navíc projedou desítky aut do továrny ISH. Stav silnice se zhoršuje rok od roku, oprava se tu však zatím neřešila.

4. Kostkovaný trojlístek Sokolská, 1. máje a 8. května

centrum
Po dokončení oprav Denisovy a Pekařské v centru Olomouce se začalo vážně hovořit i o navazujících úsecích, ulici 8. května a 1. máje. Hlavní tah historickým centrem by tak byl zrekonstruovaný od náměstí Hrdinů až k vlakovému nádraží. Do ambiciózních plánů za miliardy však zasáhla finanční krize. Radnice by chtěla opravit alespoň 8. května, chce však zahájit stavební práce zároveň s plánovanou rekonstrukcí Prioru. Tu však brzdí připomínky k regulačnímu plánu, kvůli kterým stavba dosud nezískala potřebná povolení.
Jízda po dlažebních kostkách se širokými rozestupy je pro řidiče utrpením. "V novém autě to možná není tak poznat, ale v dvanáct let staré Octavii se všechno třepe tak, že uvnitř neslyšíte slova. Co to dělá z podvozkem si raději nechci představovat," řekl Erik Klíma, který parkoval na náměstí Republiky.
Velmi podobný je i stav kostek v Sokolské ulici. Rychlejší jízda nepřipadá v úvahu, auto dostává jednu ránu za druhou. I tady je rekonstrukce zatím v nedohlednu, zmiňovala se sice s možným přesunem tramvajového depa, vše je zatím pouze ve stadiu úvah.

5. Náměstí Hrdinů a třída Svobody

centrum

Malým tankodromem se pomalu stává i náměstí Hrdinů a třída Svobody. Dlažební kostky se totiž vinou nepevného podloží propadají, vozovce neprospívá ani hustý provoz. Přestože tudy nejezdí těžká nákladní auta, tvoří se nepříjemné koleje. Není to přitom tak dávno, kdy se tu prováděla rekonstrukce. Špatný stav komunikace už si vynutil i snížení povolené rychlosti na třicet kilometrů v hodině, objevila se také značka upozorňující na hrboly.

Víte o dalších rozbitých cestách v Olomouci?
Napište o nich do diskuze pod článkem.

Jan Procházka

Reklama

Přirozenou cestou

Katalog firem » Obchod » Zdravá výživa

Srdečně Vás zveme do naší prodejny Přirozenou cestou na Dolním náměstí č. 8/9. Nabízíme produkty pro radost a zdraví. Těšíme se na vás.

Filip