UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
STK EURO-PROFICAR s.r.o. přešlo na nový systém měření emisí
Advertorial
26.12.2017
Autor: PR článek
Moderní technologie hýbou světem a není tomu jinak ani v oblasti stanic technické kontroly. Pokud chcete držet s dobou, musíte se přizpůsobit. Říká jeden z nových majitelů STK EURO-PROFICAR s.r.o. na Slavonínské ulici v Olomouci Jiří Sýkora.
V uplynulých dnech proběhla medii zpráva o změnách v oblasti měření emisí. O tom co všechno na motoristy čeká a jak změnám čelí Olomoucká STK společnosti EURO-PROFICAR s. r. o., jsme si promluvili s jejím majitelem Jiřím Sýkorou.
Red.: Na začátku roku jsme si povídali o nutnosti pořizování fotodokumentace při návštěvě STK, prý se ovšem nyní musí fotografovat vozidla i na emisích?
JS: Ano, je tomu tak, ale není to jen o fotkách. Ministerstvo dopravy ČR v průběhu roku vydalo nařízení, kterým se všechny stanice měření emisí musí přihlásit do Centrálního informačního systému STK, v rámci něhož je povinná i fotodokumentace přítomnosti vozidla při měření emisí.
Red.: Co to v praxi ještě obnáší?
JS: Všechny prohlídky jsou nově evidovány online. Tzn., že měření probíhá v reálném čase a MDČR má tak dohled nad všemi právě probíhajícími kontrolami. Samotný způsob měření, je pak obdobný jako doposud. Takže ti co měření emisí úspěšně absolvovali již v letošním roce, by do budoucna neměli mít větší problém. Platí, že v rámci měření se kontroluje celý emisní systém vč. paměti závad řídící jednotky.
Red.: Není to až přílišná diskriminace motoristů?
JS: Nepřísluší mi hodnotit přístup a zavádění nových nařízení, které MDČR na základě podnětů z EU vydává. Myslím si, že všechny změny vždy přináší jakési třenice, než se hrany obrousí. Např. pořizování fotografií na SME, když o pár minut déle jsou ty samé fotografie pořizovány i na STK v rámci jedné prohlídky, je pro zákazníka asi nesrozumitelné a klepe si na čelo. Ovšem pravdou je, že v oblasti měření emisí byla vždy větší konkurence, která bohužel také vedla k podvodnému jednání. Stávalo se totiž, že se vozidlo, na které byl vystaven úspěšný protokol o měření emisí, nedostavilo na SME. V tu chvíli se asi není co divit, že přicházejí takovéto legislativní změny.
Red.: Doznala některých změn i oblast STK?
JS: Musím říci, že letošek byl spíše ve znamení měření emisí. Od začátku roku, jsme se starali spíše o ně. Ale i na STK přišly některé změny. Z těch posledních mě napadá především měření celkového prostupu světla zasklením vozidel, neboli jakým způsobem ovlivňují výhled řidiče např. folie nebo jiná úprava na oknech. K tomuto účelu máme od listopadu nový měřící přístroj.
Red.: A jak tyto změny vnímají zákazníci?
JS: Musím říci, že celkem dobře. Samozřejmě veřejnost v této oblasti není moc informovaná a není se co divit, protože i nám zaberou některé novely dost času, než je nastudujeme. Každopádně pokud chceme držet s dobou, musíme se přizpůsobit a být profesionály. Většina zákazníků tyto změny chápe, ale také se občas stane, že narazíte na někoho, kdo si myslí, že nemáte pravdu a snaží se vám ji rozmluvit. V těchto případech jsou zákazníci většinou ještě schopni obvolat všechny možné organizace, aby jim někdo potvrdil, že mají pravdu. Je to samozřejmě nepříjemné, ale patří to k práci s lidmi. Takže nezbývá než vysvětlovat a zase vysvětlovat.
Red.: Mluvil jste o vzdělávání, jsou v tomto ohledu kladeny nějaké specifické nároky i na techniky?
JS: Ano, už jen to aby se technik stal technikem, klade nárok na praxi a vzdělání v oboru. Poté musí absolvovat celkem náročný kurz a každé tři roky obsáhlé přeškolení pro prodloužení licence. Nehledě toho, musí ještě v průběhu roku vstřebat nespočet nových informací, jež přicházejí s EU a MDČR.
Red.: Takže technici jsou profesionály na svém místě?
JS: Ano, zákazníci v rámci prohlídky především uvítají rady, co na vozidle opravit popř. seřídit, čímž mohou předejít komplikacím do budoucna. A v tom jsou naši technici ideální rádci.
Red.: Na co dalšího můžete své zákazníky nalákat?
JS: Bezpochyby by měla být naší největší devizou delší provozní doba. Od 1.1.2018 bude ve všední dny otevřeno od 7:00 do 18:00 hodin. V sobotu pak od 8:00 do 12:00 hodin. Od 1.4.2018 plánujeme prodloužit otevírací dobu ve všední dny do 19h. Další zajímavou a stále více oblíbenou službou je tzv. anotace zákazníků. Tato služba, která je zdarma, hlídá po zadání potřebných dat datum další pravidelné prohlídky a 30dní před propadnutím pošle provozovateli vozidla sms nebo email s upozorněním. Ovšem zde máme trochu strach z blížícího se termínu zavedení GDPR. Služeb spojených s technickými prohlídkami máme samozřejmě mnohem více a informace o nich naleznou motoristé také na našich nových webových stránkách www.europroficar.cz.
Red.: Děkuji za rozhovor.
JS: Já také děkuji a přeji všem krásné svátky a mnoho spokojených najetých kilometrů v roce 2018.
PR článek

DNES
Tříkrálová sbírka se blíží. Arcibiskup požehná koledníkům, ti vyrazí do ulic začátkem ledna
Sport
27.12.2025
Vítězná premiéra trenéra Musila u týmu BK Olomoucko
Zprávy z regionu
27.12.2025
Zimní přikrmování pomáhá ptákům přežít zimu. Víte, jak a čím je správně přikrmovat?
Sport
26.12.2025
