Reklama

Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie, venku je 3.1 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Protipovodňová opatření pokračují: most u Bristolu se již brzy otevře, most na Masarykově třídě čeká úplná uzavírka, projdou jen chodci

Zprávy z regionu

23.1.2020

Zuzana Doleželová, Jan Procházka

Most u Bristolu by měl být pro individuální automobilovou dopravu otevřen už 27. února, hned 2. března by však mělo dojít k úplné uzavírce mostu na Masarykově třídě. Posudek statika byl neúprosný, a tak původní předpoklad, že by po dobu rekonstrukce jezdily v místě staveniště tramvaje alespoň po jedné koleji, vzaly za své. Termíny by měly být potvrzeny ještě během dneška.

Konec uzavírky mostu u Bristolu

Více než rok a půl trvala rekonstrukce mostu u Bristolu. Uzavírka odstartovala v květnu roku 2018, během prázdnin byl most z roku 1941 zdemolován. Na jeho místě vyrostl vyšší most, který by měl zvládnout i větší povodně. Je rovněž zhruba o deset metrů delší - o tolik se totiž rozšířilo koryto Moravy.

18. prosince loňského roku byl most otevřen pro složky záchranného systému, MHD a pro chodce. Zkušební provoz potrvá do konce února, pak bude most otevřen i pro osobní dopravu.

Most u Bristolu už je takřka hotový, zbývají jen drobné práce. Nový most je vyšší než ten původní, během případných povodní tak pod ním proteče mnohem více vody...

Foto: Jan Procházka

Náplavka by měla být dokončena v roce 2022.

Foto: Jan Procházka

Úplná uzavírka mostu na Masarykově

Ač se původně předpokládalo, že během rekonstrukce mostu na Masarykově třídě bude zachován tramvajový provoz, už v průběhu léta 2019 odborníci z Povodí Moravy informovali, že možnost zachování tramvajové dopravy na mostě na Masarykově musí nejprve potvrdit statici. Ti nakonec předali znalecký posudek, jehož závěry konstatovaly, že technický stav mostu nedovoluje zachování jednokolejného průjezdu tramvají a stavba si vyžádá jeho celkové uzavření pro dopravu. "Mysleli jsme si, že by to šlo alespoň po jedné koleji, bohužel, posudek byl neúprosný," řekl mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.

K uzavírce frekventovaného mostu by mělo dojít na začátku března, kdy budou zahájeny stavební práce. Demolice a stavba mostu bude probíhat po polovinách. To umožňuje, aby byl alespoň průchod pro chodce v Masarykově ulici zajištěn po celou dobu stavby.

Podle mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Martiny Krčové hledá dopravní podnik způsob, jak cestujícím jízdu během náročné rekonstrukce co nejvíce usnadnit.

Foto: Jan Procházka

Nový most v roce 2022

Současný most je kvůli plánovanému rozšíření koryta nevyhovující a je nutné ho nahradit mostem novým, který dokáže propojit Masarykovu třídu přes nové koryto řeky Moravy doplněné o moderní náplavku. Most bude ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celkové délka dosáhne 63,3 m, široký bude 26,3 m. Most povede ve výšce 7,65 m nad dnem řeky. Jeho konstrukce i samotné koryto Moravy je navrženo tak, aby zajistilo převedení průtoku 380leté vody o průtoku 650 m3/s. Předpokládané dokončení mostu je na jaře roku 2022. 

Návrh mostu na Masarykově třídě je autorským dílem Doc. ing. arch. Antonína Nováka - Architekti DRNH s.r.o.

Foto: www.protipovodnovaopatreni.olomouc.eu

Zuzana Doleželová, Jan Procházkaolomouc@olomouc.cz