Olomoucký aquapark láká víc návštěvníky než obyvatele města, zjistil průzkum - OLOMOUC.CZ
Reklama

Čtvrtek 21. srpna 2025, svátek má Johana, venku je 20.3 °C

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Olomoucký aquapark láká víc návštěvníky než obyvatele města, zjistil průzkum

Zprávy z regionu

17.5.2011

Autor: roc

Vysoká cena, absence plaveckého bazénu nebo naopak zvyk chodit na městský plavecký stadion. Takové jsou nejčastější důvody obyvatel hanácké metropole, proč nenavštěvují Aquapark Olomouc. Naopak lidé ze vzdálenějších měst a obcí jej vnímají o poznání pozitivněji. Vyplýváto z průzkumu provedeného výzkumnou agenturou Sociotrendy.

Cílem průzkumu bylo odhalit, jaké jsou nejčastější důvody k návštěvě Aquaparku Olomouc, zjistit jeho reputaci mezi olomouckými obyvateli, identifikovat silná a slabá místa aquaparku a navrhnout možné strategické a marketingové aktivity. Pozornost byla věnována také zjištění možné reálné konkurence aquaparku. Průzkum byl proveden dotazníkovým šetřením za pomoci týmu vyškolených tazatelů výzkumné agentury Sociotrendy. Respondenty byli obyvatelé Olomouckého kraje ve věku od patnácti let výše.
Čtvrtina ze všech dotázaných (24,8 %) Aquapark Olomouc zná a navštívila ho. Naopak více než polovina respondentů (56,9 %) sice aquapark zná, ale dosud jej nenavštívila. Poslední skupina respondentů (méně než pětina) aquapark vůbec nezná.
Nejčastějším důvodem, proč jej lidé nenavštěvují, i když jej znají, je časová zaneprázdněnost (16,7 %), dalším důvodem je návštěvnost jiného plaveckého zařízení a to především v blízkosti místa bydliště. Zhruba desetinou respondentů je Aquapark Olomouc vnímán jako drahý (11,9 %).
Obyvatelé města Olomouce získávají informace o aquaparku především od svých přátel a známých (39,4 %) nebo z novin a časopisů (31,4 %). Dotázaní respondenti s bydlištěm mimo Olomouc nejčastěji uvádějí jako zdroj informací své přátele a známé (46,5 %) a příbuzné (15,7 %). Zajímavá je také návštěvnost webových stránek aquaparku, ty navštívilo 12,6 % respondentů bydlících mimo Olomouc.
Dle názoru dotázaných, kteří aquapark znají, je téměř ve 45 procentech veřejné mínění o něm spíše nebo zcela pozitivní. Naopak jen 8 procent respondentů se vyjádřilo, že má povědomí o aquaparku spíše negativní.

Z výzkumu je také zřejmé, že obyvatelé Olomouce i vzdálenějších obcí vnímají aquapark shodně jako moderní zařízení, které dbá na čistotu a zaměstnává ochotný personál. Olomoučanům nejčastěji vadí, že je aquapark drahý a jen pro některé. Často tvrdí, že už zde jeden bazén k dispozici mají a nebylo tedy nutné stavět nový, jiným naopak v novém aquaparku plavecký bazén chybí. Myslí si, že se jedná o špatnou investici. Toto spíše negativní vnímání aquaparku vede k jeho nižší návštěvnosti, možným zdrojem negativních referencí mohou být přitom i regionální periodika. Naopak obyvatelé ze vzdálenějších obcí Olomouckého kraje vnímají aquapark více pozitivně. Považují jeho návštěvu za atraktivní a příjemné využití volného času, přestože jej také částečně vnímají jako drahý a spíše přeplněný. Právě lidem ze vzdálenějších obcí se líbí atrakce a možnosti vyžití pro rodiny s dětmi.
"Většina respondentů v Olomouci vnímá aquapark jako dražší a zbytečnou záležitost a neví přitom o systému slev pro abonentní návštěvníky," upozorňuje ředitel výzkumné agentury Sociotrendy Martin Přibyl. "Lidé jsou zvyklí na plavecký bazén, který zde byl donedávna jediným možným vyžitím. Na aquapark by se mělo pohlížet ne jako na náhradu plaveckého stadionu, ale jako na novou možnost vyžití, která poskytuje především rodinám s dětmi, ale i ostatním obyvatelům příjemné zpestření volnočasových aktivit," myslí si Přibyl.

roc

Reklama

Daja patchwork

Katalog firem » Obchod » Metrový textil, látky, patchwork

Bavlněné látky a pomůcky pro patchwork. Největší výběr látek v Olomouci a okolí. E-shop i prodejna. Určitě stojí za to nás navštívit. Prodejna je v centru Olomouce.