UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Novinky v olomouckém Makru: oblibu
si získává nová služba distribuce
Advertorial
19.8.2011
Autor: Kamila Kotková
Přes padesát tisíc odběratelů, více než třicet tisíc položek a téměř dva tisíce zákazníků denně. Takové je olomoucké Makro. Pro své zákazníky nabízí kromě širokého sortimentu potravinářského a nepotravinářského zboží i exkluzivní služby. Pravidelně pořádá kuchařské tréninky a Maloobchodní akademie. Stále oblíbenější je i nová služba distribuce.
Makro je člen skupiny Metro Group a má samoobslužné velkoobchodní prodejny ve třiceti zemích světa. Mezi jeho značky patří například Aro, Horeca nebo Rioba. Orientuje se na tři typy zákazníků. Jsou to jednak provozovatelé hotelů, restaurací a cateringu, dále pak nezávislí maloobchodníci a malé až střední firmy. Makro v České republice je držitelem mezinárodního certifikátu normy IFS týkající se bezpečnosti potravin.
Olomoucká pobočka byla otevřena v roce 1999. V současnosti zaměstnává dvě stě pracovníků. Zákazníkům je k dispozici třiadvacet pokladen a téměř sedm set parkovacích míst. Nyní pro své zákazníky nabízí asi třicet sedm tisíc položek jak pro podnikání, tak i pro soukromou potřebu. Například jenom nabídka vín čítá asi tisíc druhů z celého světa. Prodejna nabízí nejširší výběr šampaňského a velký výběr bio vín. Vysokou kvalitu má i sortiment mořských a sladkovodních ryb a mořských produktů. Makro se může pochlubit přímými dodávkami ryb od zahraničních producentů bez zprostředkovatelů.
Olomoucké Makro se snaží dávat prostor i lokálním dodavatelům. "Lokální sortiment mohou naši zákazníci nalézt v oddělení uzenin, lahůdek a pečiva. V segmentu masa prezentuje své speciality řeznictví Kunovský z Hranic, které za svoji farmářskou klobásu získalo i ocenění Výrobek roku 2010 Olomouckého kraje. V oddělení pečiva má zase své místo Pekařství Hirsch z Velké Bystřice," vyjmenoval některé regionální potraviny ředitel olomoucké pobočky Makra Aleš Dopita.
Pro své klienty z řad restauratérů a hoteliérů pořádá Makro kuchařské tréninky. Těch využívá pro svůj personál například i ředitel prostějovské restaurace Národní Dům Jan Páleník. "Pravidelně se účastníme kuchařských tréninků Petra Stádníka. Jeho 'vychytávky' a netradiční suroviny využíváme pro přípravu jídla našim zákazníkům, kteří si oblíbili hlavně ryby. Oceňuji praktickou část školení, kdy si účastníci kurzu sami mohou přípravu pokrmů vyzkoušet," popsal své zkušenosti Páleník. Pro majitele obchodů Makro zase nabízí čtyřdenní vzdělávací akci Maloobchodní akademie. Školení probíhá v modulech: vzhled prodejny, manažerské dovednosti a prodejní dovednosti.
V říjnu loňského roku byla v Olomouckém kraji do provozu uvedena služba Makro distribuce, která výrobky dopraví odběratelům až do jejich provozoven. "Službu zatím využívá kolem sto dvaceti zákazníků, kterými jsou hotely, restaurace, lázně, cateringové společnosti, školy, instituce, jídelny nebo vývařovny. Nejdále jezdíme do Jeseníku," prozradil Dopita.
Makro Olomouc se zapojuje i do charitativních projektů. Čtyři roky spolupracuje s občanským sdružením Dobré místo pro život. Catering a dobrovolnickou pomoc zajišťuje například na sportovně zábavním dnu Handicap Rally. V letošním roce proběhne tato akce třetího září.
Kamila Kotková
Přirozenou cestou
Katalog firem » Obchod » Zdravá výživa

Srdečně Vás zveme do naší prodejny Přirozenou cestou na Dolním náměstí č. 8/9. Nabízíme produkty pro radost a zdraví. Těšíme se na vás.
Filip