Reklama

Úterý 13. dubna 2021, svátek má Aleš, venku je 2.9 °C

Nepřehledná křižovatka pod hřbitovem projde rekonstrukcí. Dostane semafory a odbočovací pruhy

Zprávy z regionu

19.2.2021

Jan Procházka

Rušná a málo přehledná křižovatka ulic Neředínská a třída Míru pod hřbitovem projde v následujících měsících rekonstrukcí. Pro zvýšení bezpečnosti budou instalovány semafory, objeví se i odbočovací pruhy a počítá se i s dalšími úpravami. Stavba potrvá asi čtyři měsíce a měla by probíhat jen za částečného uzavření.

Kdysi nevýznamná křižovatka se s rozvojem lokality Neředína i masivní výstavby na Okružní ulici ocitla na důležité trase. Její stav a řešení ale zdaleka není odpovídající současnému provozu. Město se proto rozhodlo pro její rekonstrukci. "Každoročně vyhodnocujeme stav a nebezpečnost jednotlivých křižovatek ve městě. A tato patří k těm z nejnebezpečnějších. Do čtyř směrů křižovatky zasahuje totiž i vjezd do areálu městského hřbitova a křižovatka je navíc protnuta tramvajovou tratí s ostrůvkem pro zastávku,“ popsal situaci investiční náměstek Martin Major, který má ve své gesci i dopravu. Už v příštím týdnu bude vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby. „V projektové dokumentaci se počítá s dobou realizace asi čtyři měsíce. Přesný harmonogram stavebních prací bude upřesněn po výběru dodavatele,“ doplnila mluvčí radnice Radka Štědrá. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je sedmnáct milionů korun. „Z posledních zkušeností z veřejných soutěží však předpokláme že by mohla být nižší,“ upozornil Martin Major.

Křižovatka je považována ze jednu z nejnebezpečnějších v Olomouci. V následujících měsících proto projde rekonstrukcí.

Foto: Jan Procházka

Křižovatka projde úplnou proměnou. Objeví se tu odbočovací pruhy, které mají zajistit hlavně větší přehlednost dopravy a vyšší bezpečnost provozu. „Nově zde budou instalované i semafory. V rámci stavebních úprav dojde také ke zkrácení nástupního ostrůvku tramvaje a převedení cyklostezky přes třídu Míru,“ popsala Radka Štědrá. Přetrasovány budou i chodníky, součástí stavby bude i úprava veřejného osvětlení a několik přeložek. „Bude to tedy poměrně náročná investice,“ podotkla Štědrá.

Řidiči ani cestující se ale naštěstí nemusí obávat přílišných dopravních komplikací po dobu stavby. „Oprava křižovatky bude probíhat s částečnou uzavírkou. Provádění asfaltových konstrukcí vozovek v blízkostech tramvajového pásu se předpokládá v období, kdy je menší intenzita provozu, aby i frekvence tramvajového provozu byla nižší. Ale vzhledem k rozsahu investice bude nutné počítat i s případnými výlukami v dopravě,“ informovala Štědrá a závěrem doplnila, že dodavatel stavebních prací bude teprve veškeré kroky koordinovat a konzultovat s dopravním podnikem.