Reklama

Sobota 25. září 2021, svátek má Zlata, venku je 14.9 °C

Modernizace železnice z Olomouce do Uničova je u konce. Na trať mezi Šternberk a Uničov se po půl roce vrátí vlaky

Zprávy z regionu

8.9.2021

Autor: red

Elektrizace a zkapacitnění trati z Olomouce do Uničova se chýlí ke konci. Stavbaři se po zprovoznění části mezi Olomoucí a Šternberkem zaměřili především na téměř patnáctikilometrový navazující úsek do Uničova. Během letošní půlroční výluky provedli rekonstrukci železničního svršku i spodku a elektrizační práce. Cestujícím zde začnou sloužit čtyři revitalizované zastávky. Vlaky se na trať vrátí ve čtvrtek 9. září.

Foto: Správa železnic

"V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti došlo k celkové rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění i zabezpečení trati. Práce zahrnovaly také výstavbu trakčních stožárů a trolejového vedení pro stejnosměrnou napájecí soustavu, která bude zároveň již připravena na budoucí přechod na střídavou trakci," uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Ve všech zastávkách vznikla nová nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 m, v ostatních zastávkách měří 90 m. V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. "Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy," doplnila Friebová.

Mezi stanicemi Šternberk a Uničov je nyní celkem deset přejezdů zabezpečených výstražnými světly a závorami. Před modernizací byl závorami osazen pouze jeden, sedm chránilo světelné zabezpečovací zařízení a tři byly zabezpečeny výstražnými kříži. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.

"V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Na příští rok jsou potom naplánovány činnosti spojené se zprovozňováním zabezpečovacího systému ETCS," dodala závěrem Friebová.

Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019. Rychlost vlaků se na něm jako na první regionální trati zvýší až na 160 km/h. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Z celkových investičních nákladů, které přesahují 4 miliardy korun, bude stavba podpořena Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava částkou převyšující 1,5 miliardy korun.

Reklama

Penzion CARUSO

Katalog firem » Cestovní ruch » Hotely, ubytování » Penziony

Parkování přímo před penzionem. Nabízíme ubytování v dvoulůžkových ( cena 990,- se snídaní ) a jednolůžkových ( cena 700,- se snídaní ) pokojích. Na pokojích TV, sociální zařízení...