UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!
Modernizace železnice z Olomouce do Uničova je u konce. Na trať mezi Šternberk a Uničov se po půl roce vrátí vlaky
Elektrizace a zkapacitnění trati z Olomouce do Uničova se chýlí ke konci. Stavbaři se po zprovoznění části mezi Olomoucí a Šternberkem zaměřili především na téměř patnáctikilometrový navazující úsek do Uničova. Během letošní půlroční výluky provedli rekonstrukci železničního svršku i spodku a elektrizační práce. Cestujícím zde začnou sloužit čtyři revitalizované zastávky. Vlaky se na trať vrátí ve čtvrtek 9. září.
"V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti došlo k celkové rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění i zabezpečení trati. Práce zahrnovaly také výstavbu trakčních stožárů a trolejového vedení pro stejnosměrnou napájecí soustavu, která bude zároveň již připravena na budoucí přechod na střídavou trakci," uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Ve všech zastávkách vznikla nová nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 m, v ostatních zastávkách měří 90 m. V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. "Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy," doplnila Friebová.
Mezi stanicemi Šternberk a Uničov je nyní celkem deset přejezdů zabezpečených výstražnými světly a závorami. Před modernizací byl závorami osazen pouze jeden, sedm chránilo světelné zabezpečovací zařízení a tři byly zabezpečeny výstražnými kříži. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.
"V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Na příští rok jsou potom naplánovány činnosti spojené se zprovozňováním zabezpečovacího systému ETCS," dodala závěrem Friebová.
Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019. Rychlost vlaků se na něm jako na první regionální trati zvýší až na 160 km/h. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Z celkových investičních nákladů, které přesahují 4 miliardy korun, bude stavba podpořena Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava částkou převyšující 1,5 miliardy korun.

DNES
Dopravní podnik od ledna zvýší pokuty za jízdu na černo. Cesta bez jízdenky může vyjít až na 2 500 korun
DNEŠEK
DNES
Dnešek: Hovory v Červeném kostele, koncerty i Das Filmfest
Sport
2.11.2025
Plášek rozhodl o výhře Mory čtyři sekundy před sirénou
Sport
2.11.2025


