Reklama

Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa, venku je 7 °C

Jiří Valihrach: Libli se mění na Nordic Telecom, přinese i řadu špičkových novinek

Zprávy z regionu

22.1.2020

PR článek

Libli (dříve Fofrnet) přechází do rodiny Nordic Telecom. I dále bude nabízet špičkové služby na poli internetového připojení, rozšířené o řadu dalších novinek. Přinášíme rozhovor s Jiřím Valihrachem, který společnost v regionu zastupuje. Povídali jsme si nejen o budoucnosti, ale i o začátcích a historii Fofrnetu.

Stál jste u zrodu firmy Fofrnet. Jaké byly její začátky? 

Do společnosti jsem přišel po necelém roce fungování. Začínal jsem jako technik a první zaměstnanec. Nastoupil jsem hned po škole a s internetem jsem se teprve seznamoval. S majiteli jsme na to byli 3 plus externí spolupracovníci a seděli jsme ve staré budově postavené ze stavebních „unimo“ buněk na Mošnerově ulici. V té době jsme měli vstupní linku pro všechny zákazníky 2 Mbit/s a do domácností jsme nabízeli rychlost 128kbit/s. Připojení domácnosti stálo okolo 8 000 Kč a někteří si zařízení kupovali i na splátky. Cestou k zákazníkovi na instalaci jsme nejdříve museli do velkoobchodu, protože jsme si nemohli dovolit mít zařízení skladem. Naštěstí to bylo tady v Olomouci. No, zkrátka byl to drsný start.

Po čase jste se rozrostli až na největšího lokálního ISP. Dokázal byste popsat, na čem jste tento úspěch vystavěli? 

Určitě nám pomohla skutečnost, že v době, kdy jsme začínali, byl obrovský zájem a hlad zákazníků po internetu. Přijeli jsme do obce, svolali lidi do hospody, představili naše služby a odjížděli jsme s šedesáti objednávkami jako ve filmu Signál. Postupem času jsme se rozrostli a naše služby jsme nabízeli od Prostějova až po Mikulovice u Jeseníku. Zároveň jsme vybudovali bezdrátovou síť v Moravskotřebovském regionu s pokrytím ve zhruba třiceti obcích. Po nějaké době jsme se rozhodli část své sítě prodat a za získané peníze jsme koupili dva v té době konkurenční ISP v Olomouci. Poté už jsme se soustředili výhradně na Olomouc a pár přilehlých obcí, kde se nám podařilo dosáhnout pozice největšího lokálního ISP. Tento úspěch se podařil především díky skvělému týmu lidí, který se poskládal ze všech tří společností a perfektně si sedl.

Po 18 letech přešla společnost pod nyní již bývalou značku Libli. Můžete říct, co Fofrnet vedlo k této změně? 

Toto je spíše otázka na původní majitele Fofrnetu, i když jsme samozřejmě tuto věc probírali. Naším posláním od začátku bylo poskytovat kvalitní služby zákazníkům a s přibývajícím tlakem konkurence i ze strany velkých operátorů bylo otázkou, jestli dokážeme tuto kvalitu zajistit dlouhodobě. Nemyslím jen v horizontu roku nebo dvou. Kvalita služeb není jen o samotném připojení a rychlosti, ale také o přístupu k dalším službám, jako je IPTV, mobilní a hlasové služby, lepší servis, nové technologie atd. V té době se také začalo mluvit o licencovaném pásmu 3,7 GHz, které mělo znamenat velkou revoluci ve službách poskytovaných na bezdrátové technologii, a my jsme chtěli být součástí tohoto nového světa.

Byla pro vaše klienty tato revoluce přínosná? 

Upřímně bych tento krok nazval spíše evolucí než revolucí. A je jasné, že každý vývoj bývá vidět postupně. Pravdou je, že jsme ani nečekali, že budeme moci zákazníkům nabídnout něco revolučního v tak krátkém čase. O zákazníky v Olomouci i v ostatních lokalitách se pořád stará stejný tým lidí, pořád jsou tam ti samí technici a lidé na oddělení klientské péče. Kanceláře máme na stejném místě a k zákazníkům vyjíždíme vždy lokálně a co nejdříve to jde. Díky tomu, že pod Libli přešlo mnoho dalších ISP v rámci Moravy, mohou teď využívat zákazníci od jednoho poskytovatele internet například v Olomouci a také na své chatě na jižní Moravě. 

Tetris challenge v podání techniků z Nordic Telecomu (wifinář a optikář)

Už zítra se z Libli oficiálně stane Nordic Telecom. Poznají to nějak vaši zákazníci? 

V první řadě budeme mít jinak obrandovaná auta a všude bude vidět náš nový grafický vizuál. Budeme se otevřeně hlásit k nové silné značce, která již nyní svými službami pokrývá velkou část České republiky a otevře nové možnosti pro naše zákazníky. Nic to však nemění na tom, že jsme pro naše zákazníky pořád tady lokálně v Olomouci.

Nabídne Nordic Telecom zákazníkům Libli nějaké novinky? 

Určitě ano, a právě proto to celé od začátku dává smysl. Některé inovace už jsou v běhu, například už teď je dostupná v Olomouci a okolí již zmíněná technologie v licencovaném pásmu 3,7 GHz, na kterou připojujeme nové klienty, kteří mohou využívat na „bezdrátu“ například tarif Nordic 5G PLUS s rychlostí 100 Mbit/s za 555 Kč s DPH. Na našich stránkách jsme spustili sofistikovanou online objednávku, kde stačí zadat adresu a vyběhne vám ta nejlepší dostupná technologie a nejlepší možné tarify včetně Nordic 5G. Plánujeme oslovit naše stávající zákazníky, kteří jsou v dosahu této technologie, a zajistit jim bezproblémový přechod tak, aby si surfování na internetu více užili. 

Nordic k nám také přinesl volnost, kterou deklarujeme tím, že od určité doby jsou všechny naše smlouvy bez závazku, což využijí také studenti, kteří jsou zde často v nájmech a stěhují se. 

Další novinkou je Mobilní internet za 195 Kč měsíčně, který si mohou zákazníci pořídit do tabletu nebo do mobilu a být tak online i na chatě nebo na prázdninách. Navíc noví zákazníci mohou tuto službu získat na 3 měsíce zdarma. Chystají se také další novinky v oblasti IPTV.

Nesmím zapomenout také na DSL služby: tam, kde nejsme s žádnou naší technologii, umíme poskytnout DSL linku za velmi přijatelnou cenu. 

banner Nordic telecom

S Nordic Telecom přichází i 5G. Bude díky vám možné využít tohoto připojení i v hůře dostupných oblastech? 

Ano, je to tak, v licencovaném pásmu 3,7GHz stavíme síť 5G ready. Dnes již máme v rámci republiky více než 350 BTS. V Olomouci a okolí už zákazníky připojujeme, z okolních obcí například Bělkovice-Lašťany, Křelov, Libina a máme naplánovanou další výstavbu. Samozřejmě i v tak velké firmě musí být investice promyšlená a reálně návratná. Pro menší obce máme připravený program „spolufinancování“. 

Jak velké máte pokrytí a kolik klientů (řádově) vaše služby využívá? 

Máme pokryto mnoho měst a obcí všemi různými technologiemi a řádově poskytujeme služby více než 100 000 zákazníkům. Navíc nabízíme DSL linku, takže připojit se k Nordic Telecom službám můžete prakticky kdekoli.

Myslí Nordic Telecom i na jiný segment trhu? Například internet věcí nebo poskytovaní služeb jako mobilní operátor? 

Nordic Telecom již dříve avizoval, že má zájem zúčastnit se letošní aukce kmitočtů v pásmu 700 MHz, z níž by mohl vzejít čtvrtý operátor v Česku. Ovšem za předpokladu, že to bude dávat ekonomický smysl. S konečným rozhodnutím o účasti v aukci je nutné počkat na finální vyhlášení aukce ze strany ČTÚ. Nedá se totiž vyloučit nějaká zásadní změna v návrzích pravidel na poslední chvíli.

Malá firma se stala součástí obrovské společností. Udržujete si stále své standardy? 

Ano, zachování standardů kvality poskytovaných služeb a zákaznické spokojenosti jsou pro nás důležité. Nebudu zastírat, vše se nedaří dokonale, i nás potkávají porodní bolesti, ale v rámci spojení s Nordic Telecom se můžeme plně soustředit na to, jak ještě více zlepšit péči o zákazníky. Díky tomu, že je pod křídly Nordic Telecomu sjednoceno mnoho ISP, lze využít jejich znalostí daného regionu. Ano, jsme nyní sice velcí, ale přesto pro lidi zůstáváme, a hlavně zůstaneme lokálním parťákem.