Čtvrtek 5. října 2023, svátek má Eliška, venku je 6.6 °C

Chemické pokusy, tajemství vesmíru i výroba sopky. Pevnost poznání otevírá nové vědecké kroužky pro zvídavé děti

12.9.2023

Autor: red

Pro zvídavé děti, které mají rády přírodu, vesmír nebo nejnovější technologie, otevírá Pevnost poznání nové odpolední vědecké kroužky. Konají se v olomouckém science centru a jsou určeny pro děti od 5 do 14 let.

Ilustrační foto

Foto: archiv Pevnosti poznání

V Pevnosti poznání je na výběr Malý vědec, Laboratoř poznání, Laboratoř experimentů, Vědecká výtvarka, Astronomie a robotika, Klub nadaných dětí, Kutílna nebo Bastlíři. Poprvé se otevírá také kroužek Průzkumníci. "Děti u nás objeví tajemství přírody, podívají se do vesmírných dálek, vyzkouší si chemické a fyzikální pokusy, vyrobí například lego robota, rozsvítí diodu nebo vyřeší zapeklité matematické šifry," popsala koordinátorka vědeckých kroužků Klára Češíková z Pevnosti poznání.

Nový kurz Průzkumníci spojuje jedinečným způsobem historii a geografii. "Budeme se věnovat tématům: oheň, voda, vítr a země. Prozkoumáme naši současnost a minulost za využití moderních technologií," upřesnila lektorka. Na účastníky čeká pestrý program. Vyrobí si vlastní sopku nebo mini čističku vody, vyzkoušejí si práci s termokamerami, budou se věnovat problematice požárů, ale také tomu, jaké škody v krajině mohou způsobit povodně. Naplno využijí zázemí a exponáty expozice Živá voda, které se těchto témat týkají.

Minulý školní rok chodil do Kutílny devítiletý Jan Nemrava, kterému se kroužek tak líbil, že v letošním roce se chce do Pevnosti poznání vrátit. "Syn byl nadšený, protože od malička hrozně rád cokoliv vyrábí. A v dílnách Pevnosti poznání se své oblíbené aktivitě mohl věnovat pravidelně a vždy si odnesl domů něco na památku – výrobek se třeba pohyboval nebo svítil. Takže super," řekla maminka Veronika Prášilová.

Odpolední zájmové kroužky trvají hodinu a půl a součástí některých aktivit jsou i návštěvy jednotlivých expozic science centra nebo prohlídka špičkových laboratoří Univerzity Palackého. Registrace je možná na webu Pevnosti poznání →