UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

Žijete v představě, že Olomouc je moc malým městem na to, aby se tu mohly dít velké věci? Věřte, že z obchodního hlediska tu vzniká a prosperuje stále více firem, které úspěšně překračují hranice –a to jak státní, tak hranice našeho očekávání. Internetový obchod Brasty.cz je jednou z nich. Jeho jméno si možná vybavíte, jezdíte-li alespoň občas po Velkomoravské, kolem Hotelového domu, o existenci „parfumerky u benzínky“ jistě víte. Co však možná nevíte, je to, že z této nenápadné přízemní budovy putují balíčky do celé Evropy. Co v nich najdete? Kam všude doručují? A jak dosáhli takového úspěchu? Povíme vám to.
„Náš internetový obchod funguje už více než 8 let. Ze začátku jsme se specializovali jen na parfémy a vlasovou kosmetiku, později jsme však nabídku rozšířili i o hodinky a dámské kabelky. V současnosti tvoří největší část naší nabídky právě značkové dámské a pánské hodinky. To proto, že se staly naší vášní,“ popisuje s nadšením ředitel společnosti Robert Šimek.
Ptáme se, proč si za cíl svého obchodování zvolili právě tato 4 portfolia a dostáváme jasnou odpověď: „Uvědomili jsme si, že přesně o tyto kategorie zboží byl, je a vždy bude zájem. Parfém dnes už patří k neodmyslitelné součásti osobní hygieny, bez kvalitní vlasové péče a praktické kabelky se zejména ženy rovněž neobejdou, a hodinky? Ty milují všichni bez ohledu na povolání, věk nebo zájmy. Rádi si je kupujeme sami, rádi je darujeme a samozřejmě je také rádi dostáváme. Mají totiž nejenom svou nesporně praktickou funkci, ale také nám pomáhají pozitivněji zapůsobit na druhé, což se hodí v navazování jak osobních, tak i pracovních vztahů.“
Olomoucký e-shop Brasty.cz je z našeho pohledu zajímavý a inspirativní hned z několika důvodů. Jak už jsme naznačili v úvodu, nejde jen o malou prodejničku zásobující voňavým a módním zbožím pouze naše město nebo stát. Své spokojené zákazníky má Brasty i na Slovensku, v Polsku, v Německu, v Rakousku, v Rumunsku ale také ve Velké Británii. A vzhledem k dalším zmapovaným „dírám na trhu“, plánují v letošním roce expandovat i do Maďarska a Bulharska.
Svůj úspěch přisuzují v Brasty nejenom široké nabídce zboží za ty nejnižší ceny, ale také řadě výhod, které online nakupující nikde jinde nenajdou. Kromě těch „běžných“, jako dárek zdarma ke každé objednávce nebo každý všední den aktivní zákaznická linka, vychází svým zákazníkům vstříc také: 30denní lhůtou na vrácení nebo výměnu zboží (dvojnásobnou oproti normálu) a doživotní možností vrácení nepoužitého zboží nebo doživotním pozáručním servisem zdarma (platí pro všechny hodinky). A díky těmto bonusům i celý byznys skvěle funguje a Brasty úspěšně roste. „Protože vašim cílem není prodat a tím se se zákazníkem pomyslně rozloučit. Chcete-li aby se k vám ještě někdy vrátil, musíte o něj i následně pečovat. Odesláním balíčku to nekončí,“ dodává Šimek.
Přestože Brasty.cz je výlučně internetový obchod (bez jediné kamenné prodejny), nakupují v něm lidé všech věkových kategorií, muži i ženy (zhruba 50:50). Část jejich klientely tvoří lidé pokročilého věku nebo přímo senioři, kteří si díky přehledně zpracovanému průběhu objednávky zvládnou vše objednat sami. A pokud ne? „V takovém případě si už zvykli, že přijdou rovnou k nám na osobní odběr, kde jim naše asistentka ráda s čímkoli poradí a následně s nimi zboží objedná. Mnozí lidé se pak naučili využívat naší infolinky a objednávají si zboží po telefonu.“
Nyní se tedy zaměřují na nejnovější trendy převážně v kategorii hodinky. Najdete mezi nimi více než 2100 modelů a 40 světových značek s tím, že všechny nabízené modely mají skladem. Proto my „Olomoučáci“ se z úchvatných nových hodinek můžeme těšit už do 2 hodin. Ale ne všichni rádi nakupujeme jen na základě fotek. V tom případě není nic jednoduššího, než si nezávazně objednat klidně několik hodinek najednou a přijít si je vyzkoušet na osobní odběr. Ty, které nám „padnou do oka“, zaplatíme, ostatní se vrátí zpátky do skladu. Žádné poplatky navíc ani pohrdavé pohledy. Takový postup tu zákazníci praktikují zcela běžně.
A jaké hodinky patří z hlediska prodeje v současnosti k těm nejoblíbenějším? „Rozhodně Michael Kors, ty lámou žebříčky popularity nejen u nás. Dále také hodinky Armani, Festina, Daniel Wellington, Invicta nebo Tommy Hilfiger,“ uvádí Šimek.
Tak nyní už víte, že Brasty.cz není jen drobnou lokální firmou, ale její pole působnosti má úctyhodnou plochu. O efektivní provoz domácího i dceřiných e-shopů se stará přibližně 30 zaměstnanců, díky čemuž vše funguje tak, jak má. A i po těch letech vše zvládají s humorem, jak se můžete přesvědčit na jejich facebooku.
pr