Reklama

Čtvrtek 23. listopadu 2017, venku je 1.3 °C

Svátek má Klement

UPOZORNĚNÍ: Tento příspěvek je starší než 6 měsíců.
Níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné!

ARES: Venkovní reklama má řadu výhod, především ale pomáhá zviditelnit vaše výrobky, aktivity nebo služby

Zprávy z regionu

18.5.2017

Autor: Zuzana Doleželová

Na firmu ARES narazíte v Olomouci takřka na každém rohu. A to doslova. Všímáte si plakátů, billboardů, citylightů nebo třeba scrollů? Pak vězte, že právě takto pomáhá společnost ARES firmám se zviditelněním. Zajišťuje totiž komplexní servis v oblasti venkovní reklamy. U jejího zrodu v roce 1995 stál Radoslav Chytrý, jenž nám prozradil, jaké služby jeho firma nabízí, jak funguje reklama, ale také například, na jakou zakázku dodnes vzpomíná...

Foto: Jan Procházka

ARES

Karafiátová 45
Olomouc

Pracovní doba:
pondělí - čtvrtek: 8:00 - 16:30
pátek: 7:30 - 16:00

Veškeré informace naleznete na webu.

"Pracujeme v oblasti venkovní reklamy, která je součástí mediálního mixu. V tomto odvětví se pohybuji od roku 1992, kdy venkovní reklama v České republice teprve vznikala, tehdy se začaly objevovat první billboardy. Od roku 1995 podnikám v této branži samostatně. Naše firma za dobu své existence vytvořila v Olomouckém kraji a především v samotné Olomouci síť reklamních ploch, která momentálně zahrnuje přes 200 billboardů, citylightů, cityboardů a scrollů. K reklamě využíváme rovněž reklamu na štítech, bigboardy, reklamu na mostních konstrukcích. Nejvíce reklamních ploch je na výběr pochopitelně v Olomouci, kde máme nejhustší pokrytí. Každý zákazník si tak může vybrat plochu v různých částech města podle svých potřeb a například se zaměřením na blízkost obchodů, nádraží, sportovních center, škol," nastínil na úvod majitel společnosti ARES Radoslav Chytrý.

Specialisté na venkovní reklamu jsou tu pro všechny firmy i živnostníky. Pomáhají jim zviditelnit jejich aktivity, služby nebo výrobky, ale také jsou nápomocni při navigaci k prodejně, informují o sportovních či kulturních akcích pořádaných ve městě a v neposlední řadě také zvyšují image firem. "Venkovní reklama má velkou řadu výhod - dá se s ní dobře pracovat, protože ji lze velmi vhodně lokalizovat, dá se umístit tam, kde ji lidé přesně chtějí mít, dá se výborně načasovat a není možné ji vypnout. Noviny si musíte koupit, rádio musíte pustit... Venkovní reklamě se ale nevyhnete, ta tam prostě je," říká s úsměvem Radoslav Chytrý.

Nejčastěji volí zákazníci billboardy. "Jedná se o základní druh venkovní reklamy. Je to plocha, která má 12 metrů čtverečních a lepí se na ni papírové plakáty. Na venkovní reklamu používáme rovněž plachty, bannery, fólie, do prosvětlených reklamních ploch typu scroll používáme prosvětlitelné backlighty, což jsou snadno prosvětlitelná plátna," vyjmenovává majitel společnosti ARES.

Společnost ARES provozují manželé Chytří od roku 1995. Jak sami s hrdostí říkají, pomáhají už řadu let firmám zviditelnit se. Od roku 2007 sídlí celý tým společnosti na Karafiátové 45. Společnost ARES provozují manželé Chytří od roku 1995. Jak sami s hrdostí říkají, pomáhají už řadu let firmám zviditelnit se. Od roku 2007 sídlí celý tým společnosti na Karafiátové 45. Foto: Jan Procházka

A jak vypadá typická zakázka? "Většinou mají zákazníci představu, kam by chtěli reklamu umístit, na jaké období, ale ne vždycky mají jasno v tom, co na ní má být. Je třeba si uvědomit, že venkovní reklama není leták, na němž si můžete přečíst veškeré podrobnosti. Člověk musí počítat s tím, že ji zahlédne maximálně třeba na šest vteřin a za tu dobu musí být zřejmé, co nabízí, ale také kdo to nabízí a komu je reklama určena," upozorňuje Radoslav Chytrý a dodává, že v jeho společnosti pracují i dva grafici, kteří jsou na základě požadavků a podkladů od klienta schopni vytvořit kreativní návrh. "Realizujeme i polepy aut, výloh, výrobu reklamních tabulí, děláme vše včetně montáží, poskytujeme tedy full servis," vysvětluje Chytrý.


Reklama se vyvíjí. Přizpůsobuje se trendům a tomu, co je pro danou dobu specifické...

Majitel rovněž poukazuje na fakt proměny reklamy v čase: "Například v poslední době máme spoustu zakázek, které řeší nábor pracovních sil. To tu dříve vůbec nebylo. Reklama se vyvíjí, přizpůsobuje se trendům a tomu, co je pro danou dobu specifické."  Hodně často se rozchází to, jak by měla reklama vypadat, a jak vypadá, aby zaujala. "Reklama by podle mě měla být i trochu provokativní. Samozřejmě je populární, když se na billboardu objeví pěkná žena. Na to se my muži určitě rádi podíváme. Reklama ale musí být vtipná a nápaditá," vyjmenovává Chytrý a podotýká, že mnohdy je třeba vnímat i etickou stránku. Často jsou reklamy natolik provokativní, že zákazník může počítat s tím, že bude nařízeno jejich stažení. "Existují omezení, co se týká alkoholu, tabáku, fašismu, násilí, zneužití ženy... Vše zkoumá rada pro reklamu. Ta může říct, že je reklama nevhodná a měla by být stažena. Odpovědnost nese zadavatel, my se vždy budeme řídit rozhodnutím rady. Pokud řekne, že má být reklama stažena, my ji stáhneme, s tím zákazník musí počítat," uvádí majitel společnosti ARES.

Ve společnosti ARES panuje velmi milá atmosféra. Ve společnosti ARES panuje velmi milá atmosféra. Foto: Jan Procházka
Denodenně se tu řeší jak praktické otázky... Denodenně se tu řeší jak praktické otázky... Foto: Jan Procházka
...tak činnosti, které spadají výhradně do gesce majitele Radoslava Chytrého. ...tak činnosti, které spadají výhradně do gesce majitele Radoslava Chytrého. Foto: Jan Procházka
Ve firmě pracují i dva grafici, kteří s vámi zkonzultují návrhy vašich reklam, nebo vám sami návrh připraví. Ve firmě pracují i dva grafici, kteří s vámi zkonzultují návrhy vašich reklam, nebo vám sami návrh připraví. Foto: Jan Procházka

Aby reklama vzbuzovala emoce, je žádoucí. Mnohdy se stane, že vám nějaká na dlouhou dobu utkví v paměti. Stává se to i Radoslavu Chytrému, který se v reklamním prostředí pohybuje už řadu let? "Vzpomínám na firmu Oskar, která se rozhodla, že vstoupí do kampaně a na billboardy bude přidělávat 3D parůžky. Bylo to docela pozdvižení, protože oni se tehdy rozhodli, že je pověsí i konkurenci. A nemůžu zapomenout na volby. Pravidelně bývá velké show u volebních kampaní. Politici ví, že venkovní reklama je pro ně důležitá, že jsou díky ní hodně vidět. To totiž není tak, že vám do schránky hodí letáček a vy ho vezmete a hodíte do popelnice. Tady jsou prostě vidět, jsou všem na očích. A tak se stává, že nám reklamní plochy lidé posprejují. Jednou u Globusu dokonce jeden rozčilený člověk, když viděl nejmenovaného politika na plakátu, koupil barvu a celou ji na něj vylil. Takže ano, tohle vzbuzuje emoce," popisuje Chytrý.

Tým odborníků ze společnosti ARES aktuálně pracuje na tvorbě online mapy s reklamními plochami. Zákazníci si tak budou moci vyhledávat plochy z pohodlí svých domovů přímo na webových stránkách. "Snažíme se neustále posouvat a zlepšovat. Jít s dobou stejně tak, jako s ní jde reklama," uzavírá Radoslav Chytrý.

Autor článkuZuzana Doleželová

Zuzana Doleželová